Goście I Edycji:

  • Trio Łódzko-Chojnowskie



  • Anna Bielecka

Kompozytorka, flecistka, pianistka, wokalistka. Liderka zespołu Lia Fáil, znanego lubelskiej publiczności z energetycznych koncertów muzyki celtyckiej. Jest też pomysłodawczynią projektu "Lata 20, lata 30", w którym akompaniuje Anice Chlebik oraz Mariuszowi Kwiatkowskiemu, wykonującym piosenki z początków XX wieku. Mimo tak wielu zajęć związanych z muzyką (oprócz powyższych prowadzi jeszcze trzy chóry młodzieżowe), jest też przykładną matką aż czwórki uroczych dzieci. Wraz ze swoim mężem i managerem, Konradem Bieleckim, nie ustają w muzycznych poszukiwaniach, wciąż poszerzając repertuar i realizując coraz to nowe projekty. Podczas festiwalu Ania zaprezentuje swoje autorskie kompozycje, zarówno nowe, jak i te znane z repertuaru Lia Fáil.





  • Ofensywa Brunetów

Starają się śpiewać o sprawach ważnych i najważniejszych. W ich piosenkach jest samotność, bunt, ból, rozczarowanie, smutek, a nawet choroby i śmierć. Jest też miłość (jako siła sprawcza), ale ma ona często bardzo przewrotny charakter.

Dlaczego tak? Bo taka jest według zespołu rzeczywistość. Tak widzieli ją także wybitni poeci: Bolesław Leśmian, Andrzej Bursa, Zbigniew Herbert, czy Miron Białoszewski. Do ich tekstów grupa sięga najczęściej i do nich ułożyła część piosenek.

Zespół Ofensywa Brunetów (działa od 2009 r.) składa się z czterech facetów po 30-tce, a nawet jednego po 40-tce. W jego skład wchodzi: Maciej Dziewulski (gitara klasyczna, śpiew), Łukasz Maziarczyk (główny wokalista), Kazek Baca (gitara basowa) i Bogdan Nowak (gitara klasyczna, śpiew).

Wszyscy mieszkają w Zamościu. To piękne miasto także jest dla nich inspiracją. Jego nostalgiczna przeszłość wycisnęła na nich poważne piętno.

Zostało to docenione. Zespół zdobył w ub. roku kilka ważnych nagród (m.in. III miejsce na bieszczadzkim festiwalu "Rozsypaniec" oraz II nagrodę na lubelskich "Bakcynaliach").





  • Waldemar Deska
    • Studiował na wydziale Inżynierii Lądowej i Architektury Politechniki Warszawskiej
    • Wieloletni współpracownik "Radia Riwiera" i "Politechnika".
    • Członek ZAiKS. Były Członek "Rady" oraz Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Jazzowego
    • Współzałożyciel "Remontu" a potem po przymusowym połączeniu Remontu z Riwierą dyr. Programowy Centrum klubowego PW "Riwiera Remont"
    • Walczył o wolną i niezależną sztukę z której zasłynęły jego Free Jam sessions w Remoncie w latach siedemdziesiątych
    • Animator "Jazz Clubu Remont" "Akademii Jazzowej Remont", "Warsztatów Jazzowych Remont", "Jam Sessions", Big Bandu Remont, oraz wielu serii koncertowych reggae, rocka i punka.
    • Pomysłodawca i realizator "Dni Niezależnej kultury Polskiej" w Belgradzie w 1981 roku, które współpracy z belgradzkimi studentami, pomimo obstrukcji milicji z kilku Państw Bloku Sowieckiego, udało się zrealizować.
    • Do połowy lat osiemdziesiątych blisko współpracował z Tomaszem Stańko
    • Współpracując z Hanrykiem Gajewskim współtworzył między innymi "International Artist Meeting - I aM", "Other Child Book" - z dkf "Kwant" - pierwsze posierpniowe spotkanie z Lechem Wałęsą.
    • W stanie wojennym współzałożyciel i leader alternatywnej grupy "DaaB" z którą koncertował w wielu stolicach europejskich zdobywając opinię najlepszej na świecie "białej" grupy grającej "czarną" muzykę reggae.
    • Inicjator i szef dwóch edycji międzynarodowego wizytującego festiwalu progresywnego rocka "Warszawa Berlin Moskwa" którego spontaniczne reakcje pod Murem Berlińskim w 1990 r. stały się inspiracją sławnego potem koncertu "The Wall"
    • Po odrodzeniu się Nowej Polski w 1990 roku udał się na wewnętrzną emigrację.
    • Ekolog "Z Natury". W 2006 roku zbudował bez pozwolenia na budowę ekologiczną szopę: z nieheblowanych desek, ziemi z działki, folii malarskiej oraz wielu innych materiałów odpadowych, w której zamieszkał wraz z żoną. Za to otrzymał nakaz rozbiórki.
    • Aktem tym Waldek Deska zwrócił uwagę na stan architektury i brak harmonii i hierarchii wartości w realizacjach podstawowych praw człowieka.

  • Dorota Najda

Magister filologii serbsko-chorwackiej na Wydziale Polonistyki i Slawistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła także Podyplomowe Studia Marketingu w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz Podyplomowe Studium Badań Marketingowych dla Przedsiębiorstw na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie.

Zawodowo od lat pracuje w firmach zajmujących się integracją rozwiązań informatycznych dla przedsiębiorstw, treningami i szkoleniami nowych zespołów w zakresie marketingu i sprzedaży. Poza pracą wytrawna żeglarka śródziemnomorska, miłośniczka literatury iberoamerykańskiej i wykonawczyni poezji śpiewanej.

Historia śpiewania Doroty nierozerwalnie związana jest z Agatą Budzyńską, przyjaciółką od dzieciństwa. Razem zaczynały śpiewać już w szkole podstawowej i później w liceum. Występowały zarówno na akademiach, w czasie szkolnych uroczystości, a także w trakcie kościelnych misteriów. Jeszcze w podstawówce rozpoczęły naukę gry na gitarze. Dzięki wsparciu ich nauczycielki muzyki, Pani Kasi Pietrzak, Doroty i Agaty talent mógł się rozwijać i nabrać rozpędu. Tak zrodził się duet "Buduar". Wystąpiły trzykrotnie na Spotkaniach Twórców i Wykonawców Piosenki Amatorskiej w Myśliborzu (1981-1983). Potem były następne festiwale i koncerty: YAPA w Łodzi, gdzie otrzymały wyróżnienie za piosenkę "Pytam Was", OPPA w Warszawie i wiele innych. Po maturze drogi Doroty i Agaty rozeszły się. Agata podjęła studia na KUL-u w Lublinie, Dorota na UW w Warszawie. Pozostawały w kontakcie, ale już nigdy razem nie zaśpiewały.

Po piętnastu latach od śmierci Agaty w 1996 roku, Dorota, dzięki wsparciu Jej przyjaciela i artystycznego guru, Waldka Deski, odważyła się wyjść na scenę i zaśpiewać piosenki Agaty, nie tylko te, które kiedyś razem wykonywały.

Obecnie Dorota razem z Waldkiem realizują przesłanie Agaty zawarte w jej utworach. Chcą ocalić Jej piosenki od zapomnienia.

Przygotował:
Z.Walaszek, Kraków






Design by P